A Tiszteletes Úr és Tiszteletes Asszony által szervezett táborok mostanára igazi hagyománnyá váltak a maroshévízi református ifjúsági csoport tagjainak számára. Világos volt, hogy ebben az évben sem maradhatott el a kirándulással, közös játékokkal és csupa jókedvvel tarkított táborozás. Idén Kalotaszeg, Románia egyik legszebb tájegysége szolgált az utazás céljául. Az első napon a Mákófalvára vezető utunk közben Kolozsváron is megálltunk. Itt meglátogattuk a Farkas utcai református templomot, ami az erdélyi magyar gótika legjellegzetesebb műemléke, illetve a Kolozsvári Protestáns Teológiai Intézetet is megnéztük. Mákófalván a Barátság Házában voltunk elszállásolva, az első bibliórával kezdetét vette, az idei tábor témájának bevezetése, majd egy kiadós vacsora után mind aludni tértünk.

A második napot a Barátság Házában és annak környékén, illetve Mákófalva felfedezésével töltöttük. A tisztelesék idén is nagyon érdekes foglalkozásokat szerveztek, amelyek számos a Biblia által felvetett, de a mai ember számára is aktuális kérdésre világítottak rá. A kalotaszegi hímzés és népviselet hagyományaival is megismerkedhettünk a Barátság házában található cifra szoba által. A mákófalvi református templom meglátogatása által a falu történetébe is bepillantást nyerhettünk.

A harmadik és egyben utolsó nap volt a legtartalmasabb. Első megállónk a Dregán-völgyébe, illetve az ott található víztározóhoz vezetett. Itt közösen ámulhattunk el a természet szépségén. Következő megállónk Kalotaszeg „fővárosába”, Bánffyhunyadra és az ottani gótikus stílusban épült református templomhoz vezetett. Körösfőn is a falu templomába látogattunk el. Ezek a látogatások lehetővé tették számunkra, hogy megismerkedhessünk a kalotaszegi építészet számos jellegzetességével (például a kazettákkal kirakott mennyezet). Utolsó megállónk a Székelykő árnyékában fekvő Torockó volt. Itt a falu fehérre festett házainak egyedi építészeti stílusára figyelhettünk fel.

Mindannyian felejthetetlen élményekkel gazdagodtunk, a sok kacagás mellett igazán fontos és aktuális témákról is elbeszélgettünk. A tábor úti céljai által a magyar kultúra egy igazán gyönyörű részébe kaphattunk bepillantást.

Köszönjük Hargita Megye Tanácsának az anyagi támogatást, amely által lehetővé tették e számunkra felejthetetlen tábor megvalósulását.

Írta: Benedek Roland-Áron

Olvasd elsőnek friss híreinket RSS csatornánk vagy hírlevelünk segítségével!